همشهری‌آنلاین: قیمت جهانی طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی پس از ۱۲ سال افزایش، با کاهش نفسگیر ۸۲ دلاری به ۱۴۷۸ دلار در هر اونس رسید.

فارس به نقل از رویترز نوشت: قیمت جهانی طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با کاهش بیش از 20 درصدی نسبت به بالاترین قیمت خود در سال 2011، به 1478دلار در هر اونس رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در روز جمعه با 84 دلار کاهش به 1478 دلار در هر اونس رسید و پس از اینکه دوباره افزایش یافت در 1501.40 دلار ثابت ماند.

قیمت این فلز گران‌بها در هفته گذشته با 4.9 درصد کاهش و طی یک ماه گذشته با 111 دلار کاهش روبرو شده است. قیمت طلا در بازارهای جهانی به پایین‌ترین میزان از جولای 2011 که به 1920.30 دلار رسیده بود، سقوط کرد.

به گزارش رویترز، کاهش ضریب اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا و آمار ضعیف خرده‌فروشی در این کشور، نگرانی‌ها در مورد تضعیف اقتصاد آمریکا را افزایش داده و این امر سبب کاهش ارزش سهام در بازارهای سهام در جهان و افت قیمت نفت و طلا شده است.

از عوامل کاهش قیمت طلا در جهان، طرح پیشنهادی به قبرس برای فروش ذخایر طلای این کشور به عنوان یکی از شروط اعطای بسته کمک مالی از سوی قرض‌دهندگان بین‌المللی و شکنندگی قیمت اوراق قرضه دولت ژاپن عنوان شده است.

روبین بهار تحلیلگر بانک سوشیت جنرال گفت: این میزان کاهش‌ها نفسگیر بوده است.

در میان فلزات گرانبها، نقره با بیشترین کاهش برابر با 4.5 درصد روبرو بوده و قیمت نفت برنت نیز به کمترین میزان در طی 8 ماه گذشته برابر با 103.11 دلار در هر بشکه رسیده است.

کد خبر 209016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز